En barco

barc

Olipa laivamatka! Lähdimme torstaina Santa Cruzista Armaksella kohti Huelvaa. Alkuun kaikki meni kuten aiemminkin, mutta jo ennen kuin pääsimme ohi Teneriffan kärjen, laiva alkoi oudosti kaartaa takaisin satamaa kohti. Ihmettelimme moista kovasti!
Laiva palasi takaisin ”lähtöruutuun” satamaan, odotteli aikansa ja sitten se lähti uudestaan matkaan. Olimme tunnin myöhässä aikataulusta. Mietimme, saattoiko laivassa olla joku vika, jonka vuoksi piti palata.
Pitihän asiaan saada selko, siispä kävin kysymässä syytä paluuseen informaatiotiskistä laivassa. Joku matkustaja oli tullut väärään laivaan! Hänen matkansa olisi kohdistunut toiselle saarelle eikä ollenkaan mantereelle. Hän on saamassa suuret sakot siitä, että laiva joutui palaamaan takaisin, kertoi laivahenkilökunta.

Sitten matka sujuikin mallikkaasti, yö nukuttiin hytissä ja ateriat, monipuoliset, kuuluivat taas lipun hintaan. Aamulla kuitenkin meri alkoi näyttää voimiaan ja laiva keinui aalloilla niin, että merisairaus iski erääseen matkakumppaniimme. Minäkin jouduin aika pitkään tuijottelemaan horisonttiin, koska se on hyväksi todettu keino meripahoinvointia vastaan. Tällä välillä (Santa Cruz – Huelva) on aiemmin minun matkustaessani ollut aina melko tyyni meri. No, säät vaihtelevat.

Malagan satamaan saavuttaessa sattui vielä yksi epäonninen juttu: autokannella yksi matkailuauto törmäsi kovasti rämähtäen nostosillan päähän. Auton katto halkesi ja tuulilasin meni rikki. – Periespanjalaiseen tapaan katsomaan riensivät melkein kaikki, jotka olivat lähistöllä.

Laivasta päästiin sitten ulos kaksi tuntia aikataulusta jäljessä.

Yöksi ajettiin Sevillan lähelle tuttuun hotelliin ja aamulla matka jatkui Malagaan, minne jäin ja majoituin taas tuttuun hotelliin. Huomenna lennän pomppulennolla Helsinkiin.

Maailmantapahtumat ovat jääneet seuraamatta. Laivassa netti ei toiminut.

P.S. Teneriffan kotia vartioi nyt paitsi Securitas, myös ystävä, kesäasukas.

2 thoughts on “En barco

1. Oikein mukavaa kesää Sinulle, toivottavast kesästä tulee lämmin !!